Einzelnen Beitrag anzeigen
  #2408  
Alt 30.01.2017, 12:14
Benutzerbild von Michi Müller
Michi Müller Michi Müller ist offline
Foren-Urgestein
 
Registriert seit: 01.08.2007
Beiträge: 13.606
Abgegebene Danke: 7.789
Erhielt 5.739 Danke für 2.773 Beiträge
Anderer Verein, selbes Problem???

Geacht Roda JC,
Naar aanleiding van gebeurtenissen tijdens de wedstrijd Roda JC – Excelsior stuur ik u dit schrijven. Het was de 80e minuut, Roda leidde de wedstrijd met 4-0, een ongekende weelde. Toch vonden de supporters op de Westtribune dat het, volgens mij geheel terecht, tijd voor actie was. De club is al enkele jaren een rommeltje sinds een paar mensen de beslissingen nemen. Deze mening die zo breed gedragen wordt dat het meer op een feit dan een mening lijkt laten we in deze echter even buiten beschouwing. Er gebeurde namelijk iets dat misschien nóg kwalijker is.
De tekstbanners werden omhoog gehouden en binnen een mum van tijd stonden er stewards op de tribune om ‘actie’ te ondernemen, met als logisch gevolg boze reacties van supporters. Het gevoel dat onze club beschadigd wordt door de huidige leiding doet pijn en er moet iets veranderen om het tij te keren. De Westtribune ventileerde haar mening, geheel zonder iemand te beledigen, bedreigen of zich op eender ander welke wijze daarbij te misdragen. Roda doet aan censuur, iets wat in de westerse wereld een grote afkeur kent. Enkel in dictatoriale staten als China en Noord-Korea kennen ze dat. Ik geloof niet dat dat de kant is waar wij met zijn allen naartoe willen. Of zijn dit de eerste Russische invloeden? ;-) Nee, zonder gekheid, dat is iets dat absoluut niet kan. Eerder deze week hoorde ik al dat de banners eigenlijk niet mee naar binnen mochten en nu dit…
Wanneer het iets is dat zich richt tegen de KNVB, zoals eerder meegemaakt, dan kan ik me voorzichtigheid best voorstellen, je weet immers nooit hoe dit uitpakt. Wanneer het echter kritiek is op het functioneren van personen binnen de club, dan is dit soort censuur simpelweg onmogelijk. Wie geen kritiek kan accepteren weet dat hij fout zit en heeft sowieso het verkeerde beroep gekozen als leidinggevende bij een voetbalclub.
Wat ik van u verwacht? Een helder antwoord op het ‘waarom’ van het monddood maken van uw eigen supporters. Reactie op dit bericht is mogelijk, maar u mag me ook persoonlijk contacteren, mijn gegevens heeft u.
Met vriendelijke groet,
Roy Renneberg
Mit Zitat antworten